În 2024 Bringo a depășit 1.6 milioane de comenzi, iar aproape jumătate dintre acestea includ produse bio

BRINGO, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, analizează principalele tendințe care au definit obiceiurile de consum de eGroceries în 2024.

 

Analiza realizată pe cele peste 1.6 milioane de comenzi livrate de personal shopperii Bringo în 2024 în cele peste 35 orașe în care serviciul este activ relevă faptul românii sunt tot mai atenți atât la preț, cât și la alegerile lor alimentare. Datele Bringo LifeINDEX arată că 4 din 5 comenzi plasate pe Bringo includ produse la reducere, în timp ce 2 coșuri din 5 conțin produse bio.
În 2024, optimizarea bugetului a devenit o prioritate, iardigitalizarea cumpărăturilor le oferă clienților un acces mai rapid și mai eficient la promoțiile din retail. Datele Bringo arată 80% dintre coșurile de cumpături conțin cel puțin un produs la reducere. Totodată, interesul pentru un stil de viață sănătos și echilibrat este în creștere, 40% dintre comenzi incluzând produse bio. De asemenea, consumatorii manifestă o atenție sporită față de alegerile alimentare, cu o creștere de 20% a produselor fără zahăr, comparativ cu 2023 și de 10% la produse fără gluten.

Reducerile și transparența prețurilor, factorii care influențează alegerile consumatorilor

Datele Bringo LifeINDEX arată , deși frecvența achizițiilor online s-a menținut constantă, consumatorii adoptă o abordare mai strategică, alegând mai des produse aflate la reducere și planificând cumpărăturile astfel încât beneficieze de cele mai bune prețuri.
Vedem o schimbare clară în comportamentul de consum, consumatorii nu doar își doresc acces rapid la produse, dar sunt și mult mai atenți la prețuri și la alegerile lor alimentare. Faptul prețurile din aplicație sunt aceleași ca în magazinelefizice, iar promoțiile ușor accesibile și vizibile, contribuie la menținerea încrederii utilizatorilor. Observăm, de asemenea, nu doar o creștere a ponderii produselor la reducere în coșul de cumpărături, ci și o orientare către produse bio, dar și cătreproduse care răspund unor nevoi specifice – fie vorbim de alimente fără zahăr, fără gluten ori fără lactoză. Aceste tendințereflectă un consum mai conștient și echilibrat, în care accesulfacil la informație și posibilitatea de a compara ofertele în timpreal joacă un rol important”, spune  Florina Dobre, CEO Bringo.

Potrivit Bringo LifeINDEX, analiza preferințelor de consum la nivelul celor 37 de orașe în care Bringo este prezent, arată în2024 cele mai comandate produse sunt apa plată, pâinea, bananele, ouăle, laptele, roșiile și castraveții, urmate de băuturicarbogazoase și citrice. La nivel de categorii, cele mai popularerămân alimentele proaspete, produsele de uz casnic șifarmaceutice.

Consum prudent și sustenabil: planificare a cumpărăturilor, atenție la preț și ingrediente

Bringo activează pe segmentul esențial al cumpărăturilor de zi cu zi, oferind o experiență de eGroceries care încurajează un consum mai prudent și sustenabil. Dacă în magazinele fizicetentațiile pot duce la achiziții impulsive, în mediul online, coșurile de cumpărături reflectă în mare parte strictul necesar, alegeri bine gândite și planificate.

Valoarea medie a coșului este de 300 lei, iar sâmbăta este ziuacu cele mai multe comenzi, sugerând un comportament de shopping recurent și organizat, cu accent pe planificareasăptămânală. În medie, fiecare comandă conține 19 produse, un indicator al alegerilor inteligente și eficiente, la fel ca în 2023.

De asemenea, ponderea ridicată a produselor aflate la reduceresau cu promoție, 4 din 5 coșuri, arată o preocupare crescutăpentru optimizarea bugetului. În același timp, se observă o creștere a categoriilor percepute ca fiind mai sănătoase, cum arfi produsele bio, fără zahăr sau fără gluten, ceea ce confirmă un interes din ce în ce mai mare al consumatorilor pentru alegeriechilibrate și responsabile.

La nivel național, București, Iași și Cluj conduc topul orașelorcu cele mai multe comenzi. Zilnic, personal shopperii Bringo livrează în medie 4500 de comenzi în peste 35 de orașe din toată țara. Pe partea de sustenabilitate, București, Iași și Brașov s-au remarcat ca fiind orașele cu cele mai multe ambalaje colectateprin sistemul de garanție-returnare (SGR) lansat de Bringo în vara 2024, în premieră pe piața din România.

Analiza BRINGO LifeINDEX în 2024 mai arată 23 decembrie 2024 a fost cea mai aglomerată zi de cumpărături a anului, pe fondul pregătirilor intense pentru sărbători, cu un vârf de aproape 8500 comenzi livrate, față de 4500 comenzi, media zilnică. În ceea ce privește obiceiurile săptămânale, la nivel de an, sâmbăta rămâne cea mai aglomerată zi pentru livrări. La polul opus se situează zilele de luni și marți.
BRINGO LifeINDEX este indicatorul care analizează obiceiurile de consum ale utilizatorilor, oferind o imagine clarăasupra tendințelor și preferințelor în achizițiile de zi cu zi. Prin monitorizarea și evaluarea constantă a comportamentelor de cumpărare, Bringo LifeINDEX permite identificarea schimbărilor în consum și a preferințelor în materie de produseși servicii. Analizând peste 4.500 de comenzi livrate zilnic la nivel național, BRINGO LifeINDEX se conturează ca un instrument relevant pentru radiografierea pieței, surprinzând în timp real dinamica consumului și oferind date importante despre obiceiurile de consum ale românilor.

Leave a Reply