Libris.ro a vândut în jumătate de an peste 1,2 milioane de volume

Cererea de carte a românilor a crescut în timpul stării de urgență din 2020, conform Libris.ro, tendință care s-a menținut și în primele șase luni ale acestui an, când peste 1,2 milioane de volume au ajuns la cititori din toată țara.

„Se conturează tot mai evident un comportament al cititorului rafinat, care caută comori ascunse printre rafturile librăriei online, recomandările din partea echipei noastre fiind de multe ori un argument pentru a face achiziția”, explică Laura Țeposu, fondator și CEO Libris.ro.

Conform datelor prezentate de librăria online, media comenzii a crescut cu 10% în prima jumătate a anului. Printre cele mai căutate titluri au fost cele de dezvoltare personală (20%), inclusiv în limba engleză, iar în topul vânzărilor continuă să se afle și autorii români.

„Remarcăm o efervescență crescută în rândul cititorilor, care revin constant pentru a se bucura de noile apariții editoriale și investesc mai mult în lectură. Se conturează tot mai evident un comportament al cititorului rafinat, care caută comori ascunse printre rafturile librăriei online, recomandările din partea echipei noastre fiind de multe ori un argument pentru a face achiziția”, afirmă Laura Țeposu.

„Vindecarea copilului interior” de Stefanie Stahl se află pe primul loc în top 10 al celor mai vândute cărți, în prima jumătate a anului. „Jurnalul unui burlac. Conversații cu mama” de Mihai Bendeac și Emilia Bendeac, se găsește în poziția a opta iar „Dumbrava minunată” de Mihail Sadoveanu pe al zecelea.

În cazul celor mai căutate noi apariții se numără „Auschwitz, ultima stație” de Eddy de Wind, „O chestiune de viață și de moarte” de Irvin D. Yalom și Marilyn Yalom, „Răspunsuri scurte la marile întrebări” de Stephen Hawking, „Copilul tău. Părinții tăi. Tu” de Ioana Chicet-Macoveiciuc și „Fiica Reichului” de Louise Fein.

„Misiunea pe care ne-o asumăm în prezent este să păstrăm un contact direct între cititori și autori, iar digitalizarea accelerată din ultimul an ne-a ajutat în acest sens. Acest lucru s-a întâmplat, de exemplu, la LibFest, când lansările și dialogurile culturale au fost accesate de zeci de mii de români din toate colțurile lumii. Și același lucru se întâmplă în continuare, prin lansările de carte cu autograf și prin dialogul la care îi invităm constant pe cititori pe canalele proprii”, punctează Laura Țeposu. 

Leave a Reply