Care este meniul noii generații și cum își aleg tinerii restaurantele

Un studiu realizat de grupul de restaurante City Grill a analizat schimbările din industrie și modul în care preferințele consumatorilor au evoluat în ultimii ani. Acesta evidențiază tendințele care influențează piața horeca: Millennials și Generația Z se orientează tot mai mult spre experiențe personalizate, interacțiune și autenticitate, criterii esențiale pentru alegerea unui restaurant.

54% dintre tineri iau masa în oraș cel puțin o dată pe săptămână, iar prânzul este momentul preferat al zilei pentru a ieși la restaurant. De asemenea, 63% consideră locația este foarte importantă. Restaurantele din zone centrale, cu design aparte și atmosferă cozy, sunt preferate de tinerii între 18 și 40 de ani, arată analiza City Grill. Designul atractiv, atmosfera relaxată și un meniu concis și memorabil sunt esențiale în alegerea unui restaurant. Pentru Millennials și Generația Z, un loc devine destinație de referință doar dacă reușește le ofere o experiență completă, nu doar o masă bună.

Tinerii influențează direcția industriei, iar restaurantele trebuie răspundă așteptărilor uneipiețe din ce în ce mai sofisticate. Dacă înainte restaurantele mizau pe meniuri extinse și un decor clasic, noile generații caută acum experiențe autentice, interacțiune și spații care oferă mai multdecât o simplă masă. Millennials și Gen Z au redefinit așteptările, iar impactul pandemiei a consolidat tendința de a prioritiza atmosfera, flexibilitatea și elementele care transformă o ieșirela restaurant într-o experiență memorabilă. Astăzi, tinerii nu mai caută doar un loc unde mănânce, ci un spațiu unde trăiască și împărtășească momente memorabile”, precizează Ramona Popescu, Head of Marketing City Grill Group.

Tinerii preferă meniuri scurte, dar bine gândite, cu preparate-vedetă care oferă o experiență culinară distinctă

Factori decisivi în alegerea unui restaurant sunt proximitatea, ambientul, meniul scurt, dar bine gândit, și recomandările din social media, în special TikTok și Instagram. Locația joacă un rolimportant, restaurantele aflate în zone centrale sau percepute ca fiind „cool” având un avantajcompetitiv.

În egală măsură, atmosfera generală influențează decizia de consum, tinerii preferând spațiimoderne, aerisite, cu un design minimalist și elemente naturale care creează un cadru relaxant șiinstagramabil. Meniul, deși mai restrâns, trebuie fie atent selecționat, incluzând preparate semnătură, opțiuni sănătoase și ingrediente de calitate.

Descoperirea noilor restaurante se face preponderent prin social media, unde TikTok și Instagram au un rol decisivplatingul creativ, vizualurile atractive și recomandările influencerilor pot transforma rapid un restaurant într-o destinație populară. Pe lângă aceste aspecte, tinerii pun tot mai mult accent pe experiența socială pe care o oferă un restaurant, căutând locații care facilitează interacțiunea, fie prin evenimente tematice, fie prin servicii prietenoase și personalizate.

Fiecare restaurant ar trebui aibă cel puțin un preparat iconic, ceva ce nu găsești în altăparte. Cocktailurile creative, cu un aspect atractiv, sunt la fel de importante ca mâncarea. Șibineînțeles, ingrediente locale, proaspete și o prezentare atentă, generațiile mai tinere fiind maiatente la sustenabilitate și la estetica farfuriei. O altă tendință tot mai vizibilă în ultimii ani esteflexibilitatea meniului. Vegetarienii, veganii și cei care au preferințe alimentare specifice voralternative incluse natural în meniu, nu ca o excepție, mai spune Ramona Popescu.

Generația Z vs. Millennials: Cât de des ies la restaurant și cât sunt dispuși plătească

Astfel, potrivit analizei, frecvența ieșirilor la restaurant și preferințele consumatorilor diferăsemnificativ între generații, influențând dinamica horeca. Astfel, tinerii între 18-24 de ani iesfrecvent în oraș, preferând cafenelele, brunch-urile și ieșirile cu prietenii, iar la restaurant o datăpe săptămână. Pentru ei experiența este mai degrabă socială decât gastronomică, spațiile de socializare și selecția internațională de preparate, fără a fi prea extinsă, sunt aspecte esențiale șicheltuie între 150 și 300 lei per ieșire.

Cei din categoria 25-30 de ani frecventează pub-uri și lounge-uri de 2-3 ori pe săptămână. Relația cu personalul este importantă, preferând ospătari prietenoși, dar cool și familiarizați cu meniul. De asemenea, preferă restaurante situate în zone naturale, unde se pot plimba, iar bugetullor per ieșire  variază între 200 lei (doar băutură) și poate ajunge la 400 lei când ies la masă.

Segmentul 31-40 de ani prioritizează calitatea mâncării și a serviciilor, ies zilnic la prânz și de 2-3 ori pe săptămână seara. Pentru această categorie, experiența unei cine de calitate estecompletată de localizarea restaurantului, atmosfera, muzica și povestea locului, aspecte care contribuie la loializarea clienților,  iar bugetul alocat pentru o ieșire variază între 300 și 500 lei, în funcție de durata petrecută în restaurant.

În acest context, în 2025, Grupul City Grill își consolidează poziția de lider, adaptându-se noilorstandarde din piață și integrând inovația în strategia sa de dezvoltare. Personalizarea serviciilor, adoptarea tehnologiei și redefinirea atmosferei din restaurante sunt elemente esențiale înalinierea operațiunilor și experienței oferite la așteptările actuale ale consumatorilor.

Leave a Reply