Castrol, unul dintre cei mai cunoscuți producători de lubrifianți din lume, a anunțat că va colabora cu Pulpex, o companie inovatoare în domeniul ambalajelor, pentru a proiecta sticle de hârtie ce vor fi utilizate la vânzarea produsele Castrol.
Inovația celor de la Pulpex constă în realizarea unor sticle din pulpă de lemn din materii prime 100% regenerabile din păduri gestionate responsabil, a căror amprentă de carbon este mai mică cu până la 30% mai mică comparativ cu cele din PET sau sticlă.
Pulpex a pornit în iulie 2020 ca o colaborare a companiilor Pilot Lite şi Diageo. Consorțiului i-au alăturat apoi PepsiCo, Unilever şi GSK Consumer Healthcar.
Alăturarea Castrol la consorțiul amintit a survenit după lansarea, luna trecută, a strategiei sale de sustenabilitate PATH360 cu scopul de a reduce volumul deșeurilor, reducerea emisiilor de carbon şi îmbunătăţirea vieţii. De aceea, unul dintre obiective este acela de înjumătățire a amprentei de plastic până în 2030
„Castrol se angajează să examineze ciclul de viață al produselor existente și noi pentru a vedea cum pot fi îmbunătățite, extinse, reutilizate sau reciclate”, a declarat A.S. Ramchander, directorul de marketing al Castrol. „Suntem foarte încântaţi să lucrăm cu Pulpex pentru a explora modul în care tehnologia lor, iniţial concepută pentru categoria FMCG, poate fi dezvoltată pentru lubrifianţi ca înlocuitor pentru sticlele existente din polietilenă de înaltă densitate (HDPE).”
„Cercetările noastre au arătat că atât clienții cât și consumatorii noștri caută soluții mai sustenabile. Această tehnologie, dacă este scalată cu succes, poate ajuta la reducerea considerabilă a impactului asupra mediului înconjurator”, a precizat Ramchander.