Se lansează prima ediție din România a ghidului Gault&Millau


Prima ediție a ghidului gastronomic Gault&Millau din România va cuprinde 90 de restaurante și 51 de localuri POP din București, Cluj, Timișoara, Oradea, Brașov și Sibiu. Ghidul va fi lansat oficial în cadrul unei gale pe 14 mai, când se vor anunța premiile Gault&Millau România precum și clasamentul oficial al restaurantelor pentru 2018.

„Misiunea noastră principală este să susținem cultura gastronomică în ansamblul ei, de la bucătari și restaurante la producători și ingrediente locale. Gault&Millau a început acum 50 de ani prin promovarea noii bucătarii franceze și a reprezentanților acesteia, cel mai cunoscut fiind Paul Bocuse. Intrarea noastră în România a coincis cu o mișcare similară, din care suntem bucuroși că facem parte și pe care o vom sprijini atât în România cât și în afară ei”, spune Raluca Hritcu, co-CEO Gault&Millau România.

„Lansarea în mai a primei ediții locale a ghidului Gault&Millau va reprezenta o premieră multiplă. Pentru prima data s-a realizat o evaluare a restaurantelor din România la standarde internaționale, urmând aceleași principii și același sistem care se aplică în toată rețeaua Gault&Millau, indiferent că este vorba despre Franța, Polonia, Australia, Canada sau Japonia. Restaurantele din România vor deveni astfel mai vizibile și mai conectate cu ce se întâmplă în prezent în lumea gastronomică. De asemenea, pentru prima data bucătarii vor fi realmente în centrul atenției și nu doar cei deja cunoscuți publicului larg: recenziile din ghid includ numele chefilor, iar cele mai importante premii Gault&Millau le sunt de asemenea dedicate tot lor”, a adăugat Ștefan Mortici, co-CEO Gault&Millau România.

Gault&Millau a fost publicat mai întâi în Franța acum 50 de ani de doi jurnaliști pasionați – Henri Gault și Christian Millau – și s-a făcut cunoscut prin susținerea reprezentanților noii bucătării franceze, precum Paul Bocuse sau frații TroisGros. Astăzi, ghidul este prezent în peste 30 de țări și 6 continente.

Leave a Reply