EVA recomandă Ton

Tonul – peștele răpitor (nu cel muzical, instalat pe telefon) este alimentul ce ar trebui să fie inclus în dieta fiecăruia, pentru a scade riscul de atac de cord și de accidente vasculare cerebrale, datorită conținutului ridicat de proteine de înaltă calitate și grăsimi ,,bune”, cum sunt acizii grași Omega-3 și Omega-6.

O dietă bogată în ton scade riscul de atac de cord și de accidente vasculare cerebrale și ajută la dezvoltarea creierului și la menținerea sănătății ochilor, dar și la scăderea nivelului de colesterol. Mai mult, e util pentru amelioarea unor afecțiuni mentale și pot reduce riscul bolilor autoimune. În plus, este o sursă excelentă de vitamina D.

El trăiește în ape sarate și calde iar viteza medie cu care se deplasează este de 65 de km/h. Cel mai mare exemplar prins a avut 6,4 metri și cântărea 725 de kilograme. Este cel mai echilibrat pește din punct de vedere nutrițional iar carnea sa are o aromă plăcută și un gust neutru. 100 de grame de ton conține 159 de calorii, din care 8 grame sunt grăsimi bune, 22 de grame de proteine și este bogat în fosfor (264 de miligrame), seleniu (112 micrograme) și vitamina A (450 de micrograme).

Există mai multe specii. Tonul Albacore are un gust delicat și o culoare foarte deschisă a cărnii. Tonul  Yellowfin are o carne cu textură fermă și o culoare brun deschis, cu o aromă delicată. Tonul Skipjack este cea mai populară varietate de ton, cu cel mai accesibil preț, reprezentând 70% din volumul capturilor. Tonul este recomandat ca ingredient în multe tipuri de salate, care poate înlocui în preparate toate celelalte tipuri de carne.

Cei de la Podravka propun EVA Ton în suc propriu sau EVA Ton bucăți în ulei vegetal din care se poate prepara musaca sau paste cu sos de roșii. EVA Ton bucăți în ulei de măsline este ideal în salate, iar din EVA Ton mărunțit în ulei vegetal se pot face chiftele și în principiu orice preparat la care se folosește carne tocată, inclusiv placintă.

Plăcintă de ton cu ouă și ceapă verde

Ingrediente: pentru aluat – o jumătate de kilogram de făină, 100 ml ulei de măsline, 7 g drojdie uscată instant, o linguriță de VEGETA Maestro Boia de ardei dulce, o jumătate de linguriță de sare, 100 g Podravka BIO roșii pasate, 100 ml apă caldă; pentru umplutură – trei conserve EVA Ton mărunțit în ulei vegetal, trei ouă fierte, 400 g Podravka BIO roșii pasate, doi ardei grasi, trei legături de ceapă verde, două linguri de ulei de măsline, sare și VEGETA Maestro piper negru măcinat.

Mod de preparare: într-un bol se pune făina, drojdia, boiaua și sarea, se adaugă uleiul scurs din conserve, roșiile cuburi pasate și se frământă, adăugând apa călduță puțin câte puțin. Aluatul trebuie să fie neted și elastic. Se acoperă cu un prosop curat și se lasă o oră la dospit.

Între timp se pregătește umplutura: în uleiul de măsline se călește ceapa tocată mărunt (inclusiv partea ei verde) cu ardeii tăiați cubulețe mici. Când s-au înmuiat se adaugă roșiile cuburi pasate și se fierbe până când compoziția se îngroașă. Se adaugă peștele din conserve, se potrivește gustul de sare și piper, se dă totul într-un clocot și se lasă la răcit. După ce s-a răcit se adaugă ouăle fierte tăiate mărunt și se amestecă bine, ca să fie compoziția omogenă.

Aluatul se împarte în două și se întind două foi. Tava se unge cu ulei de măsline, se așează prima foaie de aluat, se toarnă umplutura și se distribuie uniform, apoi se pune a doua foaie de aluat, deasupra. Se înțeapă cu furculița din loc în loc și se unge cu un ou bătut.

Plăcinta se coace în cuptor preîncălzit la 180 de grade, timp de aproximativ 45 de minute. Se servește rece!

Leave a Reply