O nouă ediție a întâlnirilor neconvenționale ale doamnelor de la Stylish Mom, Andrada Crânguș și Rovena Andrei, s-a desfășurat recent în atmosfera familiară a bistroului Therapy, aflat în vecinătatea somptuoaselor clădiri istorice de pe Calea Victoriei. Evenimentul cu iz parizian “Sylish Mom French Chic” s-a bucurat de asocierea brazeturilor de capră lactIQ și a vinurilor de la Crama Rotenberg.
Comunitatea Stylish Mom a fost extrem de animată de subiectul inspirațional al întâlnirii, mămicile fiind avide de informații care să le ajute să dobândească acel “je ne sais quoi” care dă farmecul franțuzoaicelor. Rovena Andrei a vorbit despre stil, exemplificând cu ținute “trés chic” compuse din piese vestimentare aduse în fața invitatelor din surse personale și cu ajutorul celor de la ZOOT.
“Asocierea nu a fost întâmplătoare, venind ca o exemplificare a ceea ce numim “paradoxul francez”: franțuzoaicele mănâncă cu poftă și totuși nu se îngrașă. Și sunt atât de stilate! Voi încerca să explic “secretul gourmet” al franțuzoaicelor.
În primul rând, ele manancă echilibrat și diversificat. Se bucură de lucrurile care le plac cel mai mult (vinul, pâinea, patiseria, brănza și ciocolata), dar o fac cu masură acel “less is more” din vestimentație, ele îl aplică și în alimentație. Este vorba de fapt, despre un stil de viață sănătos, organizat și echilibrat. Franța are deja o tradiție în ceea ce privește fabricarea produselor lactate din lapte de capră: sunt pe primul loc în Europa la acest capitol, având rețete diferite de la o regiune la alta. În Franța există de altfel peste 120 de sortimente de brânză de capră” a explicat Mihaela Bachmann, marketing manager la Elcomex Agroindustrial, cea care deține brandul lactIQ.
Și în Romania, consumul de produse din lapte de capră a cunoscut o dinamică ascendentă în ultimii ani, odată cu “educarea” consumatorilor în ceea ce privește beneficiile consumului de lapte de capră: este ușor de digerat, este cel mai apropiat de structura chimică a laptelui matern, fiind prima opțiune pentru bebeluși și copii în multe țări, crește imunitatea datorită seleniului, oferă protecție cardio-vasculară datorită potasiului, este bogat în calciu și triptofan și este un excelent profilactic în anumite afecțiuni.
Elcomex Agroindustrial este un jucător important pe piața de produse lactate naturale, obținute exclusiv din lapte de capră. Produsele comercializate sub brandul LactIQ duc mai departe o rețetă unică, născută din dragostea pentru tradiție, pentru ce înseamnă gustos și sănătos. Laptele provine de la capre de rasă Saanen Breed și French Alpine, cu o productivitate înaltă, crescute într-un mediu controlat cu o alimentație atent supravegheată pentru a da lapte proaspăt, tot timpul anului.
În toamna aceasta, portfoliului de produse existent (lapte, iaurt, iaurt de băut, lapte bătut, sana, kefir, brânză maturată, ruloruri simple și cu condiment adăugat- 100g), i s-au adăugat produse noi:
– iaurt de băut Bifidus din lapte de capră;
– rulouri de 150g în atmosferă protectoare: simplu și cu condiment încorporat (mărar, ierburi de Provence, boia dulce, ardei iute, ceapă);
– rulou de 1 kg, clasic și cu ierburi de Provence.