La Mama – o poveste de 20 de ani, cu “va urma”

Lanțul de restaurante La Mama, cel mai longeviv din București, a împlinit 20 de ani, pe 27 februarie. Evenimentul a fost marcat printr-o fastuoasă petrecere, desfășurată seara, în ceea ce proprietarul afacerii numește “nava amiral”, restaurantul de lângă Ateneu. 

Am fost printre cei 200 de invitați ce s-au bucurat de ospitalitatea echipei La Mama, la petrecerea aniversară a celor 20 de ani de existență a lanțului de restaurante. 

Ca întotdeauna, m-am simțit acolo ca acasă, deși eram în mijlocul unui șuvoi de oameni, ce traversau încăperea pentru a saluta și ciocni un pahar cu șampanie cu amfitrionul, Cătălin Mahu. Același jovial antreprenor, ce în urmă cu 20 de ani punea bazele unei afaceri ce s-a dovedit a fi un succes, pornind de la dorința de a mânca bine, în compania prietenilor și pe săturate.  A reușit, se pare, iar îndrăznețul nume “La Mama” a devenit un brand puternic.

Erau cam 200 de oameni în impunătorul restaurant La Mama Ateneu, toți dornici să împartă bucuria unei astfel de aniversări. Poate vi se par mulți, dar de fapt este aproape numărul de angajați pe care îi are acum lanțul de restaurante: 230 – adică 230 de perechi de ochi, la care antreprenorul Cătălin Mahu trebuie să se gândească în fiecare seară, înainte de a-și turna primul pahar cu șampanie, să se relaxeze. Iar 74 dintre ei sunt de cel puțin 5 ani în această mare familie. Cătălin îi cunoaște pe majoritatea, după nume.

Povestea de la colțul mesei, spusă de Cătălin Mahu

Pentru a marca cei 20 de ani de existență, Cătălin Mahu a mai avut o îndrăzneală – să lanseze cartea scrisă de el, în care descrie experiențe mai mult sau mai puțin cunoscute, din viața unui manager al acestui gen de afacere. 

Și pentru că nu a uitat bagajul celor 7 ani cu care a plecat de acasă, a oferit autografe doritorilor calm, cu zâmbetul pe buze. 

Părerea unui bucureștean, întâmplător șofer la Uber

După ce am degustat meniul aniversar pregătit de Silvana și echipa ei minunată, am dansat, am băut și am făcut poze, a sosit momentul să mă retrag. M-a condus elegant Mihaela, directorul de marketing și am urcat în mașina unui domn în vârstă de aproximativ 45 de ani, iar acesta mi-a rezumat povestea restaurantelor La Mama: “A, au împlinit 20 de ani? Da, îi recomand frecvent clienților străini, dacă spun că vor să mănânce bine și tradițional, gen sarmale, mici, fasole, mămăliguță. (…) La început, când au deschis, era o chestie că venea cineva și te conducea la masă iar apoi primeai o gustare, cât așteptai să vină comanda. Au știut să păstreze mâncarea bună și porțiile destul de mari, să te saturi (…) chiar mă bucur că au reușit să rămână atâția ani pe piață! ” a spus Dragoș. 

 

“Marketingul este în farfuria clientului” – Cătălin Mahu

Leave a Reply