Tehnologia, tot mai recunoscută ca instrument educațional

Din ce în ce mai mulți învățători din România recunosc tehnologia ca instrument educațional. Peste 2.000 de învățători din toată România au intrat deja în cel mai amplu program neguvernamental de training de abilități digitale, dedicat profesorilor din învățământul primar, Îndreptar Digital, creat de Asociația Techsoup și finanțat de Google Foundation, prin Tides Foundation.

Din ce în ce mai mulți copii folosesc telefoanele mobile și tabletele. Și din ce în ce mai mulți învățători aleg să nu ignore această realitate, ci să o integreze în felul în care predau. Programul Îndreptar Digital, în care s-au înscris deja peste 2.000 de învățători din toată România, simplifică munca învățătorilor de a duce metode digitale la clasă.

Programul Îndreptar Digital sprijină învățătorii să găsească modalități noi de integrare în procesul educațional a instrumentelor și resurselor digitale gratuite, favorizând dezvoltarea unui proces educațional bazat pe descoperire, munca în proiecte și învățare aplicată și practică, în același timp crescând atractivitatea activităților la clasă. De asemenea, le oferă instrumente și resurse pentru a crea obiceiuri sănătoase de utilizare critică a tehnologiei în rândul elevilor, care sunt deja consumatori de tehnologie de la vârste din ce în ce mai mici.

Fișe cu exerciții și idei de proiecte la clasă, bazate pe utilizarea unor aplicații mobile gratuite, ajută cadrele didactice să țină pasul cu elevii nativi digital, pe care îi au la clasă și să le deschidă apetitul pentru utilizarea tehnologiei în scop educațional. Pentru că a învăța digital se învață. Doamna Mihaela Govor, de la Școala Gimnazială Comuna Brazi în Prahova a aplicat deja din fișele de exerciții create pe platformă. Își dorește să își transforme elevii în actori activi în propria lor învățare și vrea să îi obișnuiască să folosească tehnologia pentru asta:“Trăim într-o eră computerizată. Copiii sunt pasionați de telefon mobil, tabletă de la vârste fragede. La început accesează programe fără să știe cum, dar prin încercări repetate, pe parcurs înțeleg ce și cum să folosească. Fiind clasa a IV-a și având în vedere volumul informațiilor, dar și numărul materiilor, am decis să îi „transform” în „detectivi” de informații utile pentru materiile noastre. Predarea clasică îi plictisea (și pe ei, dar și pe mine), așa că trebuia intervenit.”

În 2019, Îndreptar Digital va continua seria de ateliere pentru învățători și a programat activități de mentorat pentru învățătorii care doresc să aplice activitățile propuse pe indreptardigital.ro.

Toate resursele dezvoltate în cadrul programului sunt publicate pe www.indreptardigital.ro și sunt disponibile gratuit și deschis pentru toate cadrele didactice. 

 

Pentru detalii legate de program, o puteți contacta pe Irina Zamfirescu, manager proiect, la numărul de telefon 0727 736 572 sau pe email irina.zamfirescu@techsoup.ro

Leave a Reply