O tradiție renăscută – Lido’s Brasserie

Fascinată fiind de istoria și farmecul Bucureștiului de altădată, m-am bucurat să petrec ceva timp în Lido’s Brasserie, în compania omului de faceri Cristi Opaiț, cel ce deține acest elegant restaurant, recent redeschis. A fost o conversație despre tradiție, valoare, rafinament și servicii de calitate.

Unul dintre cele mai importante evenimente mondene ale începutului de an a fost redeschiderea Hotelului Lido și a braseriei Lido’s, simboluri ale Bucureștiului interbelic și locuri favorite ale trecutei protipendade bucureștene.
Îndrăgostit de vechiul București, cu cafenele și mici magazine, care oferă o varietate de servicii, omul de afaceri Cristi Opaiț a investit în Lido’s Brasserie, având convingerea că “putem să readucem Magheru la gloria de altădată. Să redevină un bulevard de promenadă, un loc în care bucureștenii și turiștii să iasă la plimbare, să savureze momente petrecute cu prietenii sau familia, la o cafea sau o prăjitură bună, într-un mediu confortabil”.


“Dacă zidurile ar putea vorbi” cu această frază își începe Cristi Opaiț povestea, atunci când îl întreb despre ceea ce l-a determinat să readucă la viață o legendă a high life-ului bucureștean, braseria din clădirea hotelului Lido.
Apoi îmi explică cum și-a dorit să aducă un plus de rafinament zonei, dar respectând detaliile arhitectonice, cu intrarea din colțul clădirii, direct din Bulevardul Magheru, așa cum era în anii ’60.
Îmi prezintă vechiul bar, restaurat, decorațiunile moderne, ce le completează și le pun în valoare pe cele clasice, iar în ochi apare sclipirea de satisfacție a omului implicat până în cele mai mici detalii, care își vede proiectul realizat.


Îmi vorbește despre bucătărie, despre poziționarea restaurantului, care se adresează consumatorului ce dorește să experimenteze, să savureze preparate fine, într-o ambianță rafinată, beneficiind de servicii de calitate.
Mai aflu că sunt 120 de locuri la mese, dar la evenimente, folosindu-se și de lobby-ul grandiosului hotel, pot participa pâna la 500 de persoane, evident, într-un flux desfășurat pe un interval de câteva ore.
Întreb despre valoarea bonului mediu și mi se răspunde rapid, cu experiența investitorului în multiple afaceri din domeniu, că este în jur de 100 de lei, situându-se în media localurilor din preajmă.
În timp ce purtăm această discuție observ cum supraveghează discret personalul care, cu mișcări precise, dar nu lipsite de grație, satisface atent exigențele clienților.
Constat că zidurile, cu siguranță i-au rostit câte ceva antreprenorului Cristi Opaiț, măcar despre tradiție, eleganță, rafinament și seriozitate. Și tocmai de aceea zidurile și destinul Lido’s Brasserie se află pe mâini bune.

Foto: arhiva personală a lui Cristi Opaiț

Leave a Reply