10 motive pentru care să consumi zilnic salate

Dincolo de gustul proaspăt și răcoritor, de textura crocantă și de culorile îmbietoare, salatele oferă multiple avantaje, atât pentru sănătate cât și pentru un stil de viață modern.
Pentru a obține rezultate maxime ca urmare a consumului de legume și verdețuri proaspete zilnic, să amintim 10 caracteristici importante:

1. Sunt pline de vitamine și minerale, fiind totodată o sursă naturală de antioxidanți.
2. Sunt ușor de pregătit acasă iar când alegi să mănânci în oraș, salata este o comandă onorată întotdeauna rapid. Salatele spălate gata de consum, cum sunt cele de la Eisberg, sunt o variantă extrem de convenabilă, de preparat acasă sau la locul de muncă. Simplu, din pungă, direct în farfurie! 


3. Rucola, prazul, sparanghelul, precum și ceapa și usturoiul, ingrediente omniprezente în salate au, prin aportul de prebiotice, o contribuție semnificativă în prevenirea bolilor, a creșterii în greutate și a îmbătrânirii.
4. Frunzele verzi și legumele crude sunt o sursă importantă de fibre, iar consumul zilnic al acestora are numeroase beneficii: reducerea colesterolului „rău” – LDL; controlul concentrației de zahăr din sânge; reducerea și controlul greutății corpului; ajută la prevenția mai multor tipuri de cancer (de sân, colorectal, esofagian, al gâtului și oral).
5. Conform studiilor în domeniul nutriției, este important să consumăm legume și fructe cât mai divers colorate. Combinarea acestora sub formă de salate ajută la integrarea celor al căror consum individual ar fi altfel evitat, datorită gustului considerat nu tocmai atrăgător (kale, broccoli, sfeclă, varză de bruxelles).

Comoara din cămară

6. Oferă senzația de sațietate, datorită conținutului mare de apă și fibre, fără a aduce un aport caloric mare. Consumul unei salate la micul dejun, sau ca antreu la prânz sau cină, reduce semnificativ numărul de calorii ingerate la masa respectivă, prin înlocuirea carbohidraților și grăsimilor, dar și prin diminuarea cantității de alimente.

Comoara din cămară

7. Consumul de spanac, radicchio sau creson contribuie, prin conținutul mare de vitamina K, la sănătatea oaselor.  Lipsa acestei vitamine este asociată cu scăderea ,,densității osoase la femei. O cupă plină cu una dintre vegetalele amintite mai sus reprezintă doza zilnică necesară păstrarii sănătății oaselor.
8. Nutrienții din spanac contribuie și la îmbunătățirea performanței mușchilor, printr-o funcționare mai bună a mitocondriilor, celulele ce „gestionează” oxigenul în organism.

9. Salata romană, o varietate de lăptucă tot mai prezentă în salatele noastre, conține acid folic în concentrație mare, care previne bolile cardiovasculare și atacul de cord.
10. Concentrația mare de apă a frunzelor și legumelor ajută la hidratarea organismului, asigurând buna funcționare a acestuia și menținerea tonusului pielii.

  • Comoara din cămară
  • Comoara din cămară

surse foto: arhiva Comoara din camară

surse info: eisberg.com; foodal.com 

 

 

Leave a Reply