Segmentul de spumante al Villa Vinèa a crescut de 5 ori comparativ cu 2020

Villa Vinèa, producătorul autohton de vinuri din localitatea Mica, județul Mureș, a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de peste 3,8 milioane de lei, cu 23% mai mare decât în anul anterior. Interesul crescut al consumatorilor din retailul modern și magazinele de specialitate pentru vinurile cramei, dar și  relaxarea restricțiilor aplicate industriei au generat aceste rezultate financiare.

Crama Villa Vinèa, fondată în anul 2004, în Valea Târnavelor, de către Heiner Obberauch, proprietarul Salewa Group, are o suprafață de 70 de hectare, pe care sunt cultivate soiuri locale și internaționale de struguri – Sauvignon Blanc, Riesling, Gewürztraminer, Pinot Noir, Merlot și Kerner. Compania produce în prezent 20 de vinuri, grupate în trei game: Premium, Selection și V2. 
Vinurile din gama premium a cramei Villa Vinèa și în special segmentul de spumante, au fost, în anul precedent, preferate de tot mai mulți consumatori. Turismul la cramă a beneficiat și el de o creștere, comparativ cu 2020, numărul de pachete de degustare vândute fiind cu 30% mai mare. Cu toate acestea, valoarea totală a încasărilor aferente acestui segment s-a situat la 60% din cea înregistrată în 2019.
“Creșterile de pe aceste două verticale de afaceri ne confirmă că, pe de o parte, în 2021, consumul s-a îmbunătățit, comparativ cu primul an de pandemie, dar și că strategia noastră de business a dat roade, compensând pentru cererea scăzută, cu care s-a confruntat piața. Dacă în HoReCa am reușit să creștem, în ciuda lipsei de predictibilitate a industriei, în ceea ce privește turismul la cramă, acolo nu am atins veniturile prepandemice. Acest lucru este asociat cu scăderile dramatice înregistrate de turismul de incoming. O parte relevantă, însă, dintre călătorii români care au acoperit acest gol, a generat vânzări și în zona de retail / e-commerce, achiziționând vinurile degustate la cramă.”, a declarat Mircea Matei, Director General Villa Vinèa.


Anul 2021 a venit cu o serie de schimbări și în ceea ce privește comportamentele de consum, conform informațiilor companiei. Românii consumă tot mai mult vin în confortul propriilor locuințe și optează pentru produse cu un nivel bun sau foarte bun de calitate. Acest lucru se observă și în evoluția vânzărilor pe gama de top a cramei Villa Vinèa, Selection, unde, în 2021, producătorul a înregistrat o creștere de 81%, față de anul anterior. Astfel, vinuri precum premiatele Rubin, Diamant, Contessa, Cuvée Celést și Rosé Celést reprezintă acum 30% din vânzările de vinuri ale cramei.
A crescut interesul consumatorilor și pentru spumantele locale, pe care le consumă atât acasă, cât și în oraș. Consumul celor două vinuri ale cramei, realizate prin metoda tradițională și degorjate în sticlă, Cuvée Celést și Rosé Celést, a crescut de 5 ori în 2021, comparativ cu 2020.


“În ceea ce privește comportamentul de consum în afara casei, atunci când vor să se bucure de un pahar de vin, tot mai mulți oaspeți ai industriei de HoReCa aleg localurile premium, care oferă experiențe complexe, ce îmbină latura gastronomică și cea oenologică. Astfel, pasionații profită de oportunități pentru a descoperi crame locale, dar și pentru a beneficia de sfaturile și recomandările specialiștilor. La Villa Vinèa, noi colaborăm cu somelieri și profesioniști ai industriei, pentru a ajuta consumatorii să se bucure de o experiență memorabilă, de fiecare dată când degustă un vin al cramei noastre.”, a menționat Mircea Matei. 
În 2022, Villa Vinèa își propune o creștere a cifrei de afaceri de aproximativ 20%.  

Leave a Reply